2017 yılı uzunca bir Kurban Bayramına üç gün kala Ayvalık ve Asos arasında bir gezi yapmak istedik. Kızımız Melek Ada 2,5 yaşında. Ayvalık ve Asos arasında orta noktada konaklamayı uygun bulduk, ama uzun bir Kurban bayramına 3 gün kala bu planı yapınca çok da alternatifimiz olmayarak Burhaniye Kesin Otel’de konakladık. Oteli akşam yatmadan yatmaya kullanacağım demiyorsanız tavsiye etmem. Yemeklerini, kahvaltısını beğenmedik. Ama bu yoğunlukta fazla alternatifimiz yoktu. Kendi aracımızla ulaşım sağladık. İlk gün öğleden sonra otele giriş yaptığımız için sahilde hem serinleyip hem dinlenelim istedik. Suyu oldukça soğuk olduğu için Melek Ada suya girmek istemedi. Daha çok sahilden su taşıyıp kumlarla oynayarak vakit geçirdi. Sonraki günler peşimizde yorulacağı için bu da başlangıç primi olsundu. 🙂

20170831_191251

İkinci gün sabah kahvaltımızı yapıp aracımızla Ayvalık merkeze gittik. Burada bebek arabasıyla çok rahat gezebiliyorsunuz, bazı sokaklar Arnavut kaldırımı olsa da sık sık bir yerlere girip çıktığımız ve  dinlendiğimiz için bizi çok da rahatsız etmedi. Kiliseden Camiye dönüştürülmüş Agios Yorgios kilisesi (Çınarlı Cami) ile Agai Ianni’yi (Saatli Cami) gezdikten sonra Taksiyarhis Anıt Müzesine gittik. Bu müzeyi mutlaka görün derim. Oldukça güzel korunmuş sizi ihtişamıyla karşılayan çok güzel bir müze. Eski Ayvalık denilen merkezi çarşının arka taraflarında kalan bölgede birçok eski ev bulabileceğiniz bir sokak var ama çoğunlukla iyi bakılmamış evler olduğunu görmek üzücü. Ayvalık merkezde birçok şirin döşenmiş kafe bulabilirsiniz. Saule Cafe’nin duvardaki resmi miniğimizin ilgisini çekince fırsattan yararlanıp bir kahve molası verdik, 3-4 masalık küçük bir cafe, biz dinlenirken kızımız da duvardaki arkadaşı inceleyip oynamaya başladı. Ayvalık sokaklarında geçirdiğimiz güzel gün sonrası akşam yemeğinde balık tercih edip otelimize geçtik.

20170830_140330

Üçüncü gün sabah Melek Ada’nın kahvaltıya mayo ile inme ısrarı (2 yaş sendromuyla baş etmek zor :))  ile sabah erkenden  yola koyulma planımızı değiştirmek zorunda kaldık. Biraz denizde yorulacak sonra yola koyulacaktık. Hem bebek arabasında uyma ihtimalini arttırmış oluruz. 🙂 Saat 11’e kadar denizde vakit geçirdikten sonra Hasan Boğuldu  şelalesine doğru yola koyulduk. Şelaleye yaklaşırken yol üstünde reçel, tarhana, meyve satan köylülere sıklıkla rastlayacaksınız. İşte size en iyi tavsiyeme geliyorum. Bunları öyle hızlıca geçmek yerine durup hiçbir şey almayacak dahi olsanız sohbet edin derim. Tatlı dilli güler yüzlü bal kaymak teyzeler amcalar. Yöreyle ilgili çok fazla bilgi edineceksiniz. Sohbetin ardından mis kokulu çileklerden almaya karar veriyoruz ki teyzemiz istersek tarladan kendimiz toplayabileceğimizi söyleyince hemen atlıyoruz. Poşetimizle bahçede biz çilekleri toplarken Melek Ada’ her kaptığını ağzına atıveriyor, onun için de tatil boyunca çilek toplamaya gitmek istemekle geçen inanılmaz mutlu olduğu anlar. Bir poşet çileğimizle Hasan Boğuldu Şelalesi’ne vardık.

20170831_105148

Göz attığımız görsellerine göre toprak zemin ve kayalıklarla inişli çıkışlı bir yer gezeceğimiz için baba omuzuna çıkıp yola koyuluyoruz. Girişte yine küçük bir pazar şeklinde yöresel ürünler satılan yerler var. Etrafta suya atılmış masalar ve piknikçiler mevcut. Bir de yüksekçe bir yerden akan şelalenin olduğu kısım var. Sadece şelaleye bakıp, piknik yapıp gidenler var ama biz ilerilere yürümenizi tavsiye ederiz. Baba omuzunda çokta yüksek olmayan kayalardan, dar patikadan geçmek  çocuk içinde çok ilgi çekici maceracı bir hal alıyor ve çok da yorucu değil. Biz bu yürüyüş yolundan keyif aldık karşılaştığımız manzaralar güzeldi çoğunlukla durup durup devam ettik. Sığ buz gibi sularda yürüyüşe geçtik. Buradaki yürüyüşümüzü tamamlayıp Mıhlı şelalesine doğru yola koyuluyoruz. Tahmin ettiğimiz gibi Melek Ada yolda uyuya kalıyor.

20170902_123415

Mıhlı şelalesine indiğimizde hala uyuyor ve buraya bebek arabasıyla da indirmek zor. Sıcak Ege insanı yine yardımımıza yetişiyor. Mevcut işletmenin sahibi hemen bir battaniye bir yastık masanın üstüne atıveriyor. Melek Ada gündüz uyuyan bir çocuk olmamasına rağmen yorgunluk ve Kazdağları’nın güzel havasıyla 3 saat uyuyor. Yemek için balık, köfte ve gözleme gibi klasik bir şelale kenarı Türk işletmesi. Ama mangal yakıp piknik yapmak isterseniz de masa kiralıyorlar. Biz de yemeğimizi yiyip eşimle sırayla buz gibi suyun tadını çıkardık. Daha fazla vakit kaybetmemek için uyuyan çocuğumuzu kucaklayıp Yeşilyurt köyüne doğru yola koyduk.  Oldukça şirin her köşesi resimlik bir köy, dur dur çekil. 🙂 Öncelikle kızımızın karnını doyurup sokak sokak geziyoruz. Uykusunu almış karnı doymuş kızımız bize güzel pozlar da veriyor(pek resim çekilmeyi sevmez).  Buradaki kafeler de oldukça güzel dekore edilmiş. Kakule Cafe’de kahve molası veriyoruz. Kahve yanına servis edilen şerbet de Melek Ada’nın pek hoşuna gitti.

20170830_175329

Dördüncü gün Cunda yolcusu kalmasın. 🙂 Cunda Adası karadan bağlantısı olan kendi aracınızla kolaylıkla ulaşım sağlayabileceğiniz bir yer.  İlk Hedefimiz olan Aşıklar Tepesi & Sevim ve Necdet kitaplığı. Bayram yoğunluğu içinde karşıladı bizi, her yer insan dolu. Uff nasıl gezeceğiz derken kütüphane kısmı bomboş, sadece kafeteryasında oturan insanlar var. Zaten kütüphane de 20 m² küçük bir alan. Burayı Melek Ada’ya anlatmaya çalışsam da o raflar arası saklambaç oynamayı  daha keyifli buldu. Rahmi Koç Müzesine gidiyoruz. Girişi 5 TL gibi uygun bir fiyat. Tam çocuklar için yapılmış bir müze adeta. Kütüphanede beni dinlemeyen kızımın milyon soru yağmuruna takılıyorum. Müzede sergilenen birçok şeyle tek tek ilgilendi diyebilirim. Müzenin bir bölümünde cam taban ile alt taraftaki batıkları görebiliyorsunuz. Bu kısım da birçok çocuğun ilgisini çekiyor. Tahminimizden de uzun süren bir müze gezisi oluyor. Cunda’ya yolunuz düşerse ve çocuğunuzda varsa mutlaka buraya uğrayın derim. Ardından bebek arabamızı alıp Cunda sahili ve süslü sokaklarını dolaştıktan sonra Şeytan sofrasında gün batımını seyretme hevesiyle yola koyuluyoruz. Aman Allah inanılmaz kalabalık. Bayram tatili malum. Aracımızı ne kadar da geriye park etmek zorunda kaldık. O kadar kalabalık ki fotoğraf çekilemedik gün batımı ile ama olsun. Manzarayı gören kafelerden birinde yer bulmakta zorlanmadık, tüm insanlar dışarıda fotoğraf çekme peşindeyken biz çayımızı gün batımına karşı yudumladık.  Güneş  battı  fotoğraflar çekildi ve zile basılmış gibi herkes bir bir gitti.

20170830_165249

Beşinci gün  öğlen yemeğine kadar denizde vakit geçirip öğleden sonra Adatepe köyü ve akşam üstü bir gün batımı manzarasıyla daha meşhur olan Zeus Altarı’na gidiyoruz. Adatepe köyü de Yeşilyurt köyü gibi şirin sokaklarla dolu bir köy. Ben zaten böyle yapıları ve sakin sokakları çok severim. Bayram tatili olup denizin ve birçok yerin kalabalık olmasına rağmen buraları sakin bulmak büyük şans. Melek Ada da pek bir rahat, pek bir keyifle geziyor, sanırsınız buralar hep onun. 🙂 Istanbul’un bina yığınları ve AVM kalabalığından, yüksek binalarından sonra sesiz sakin sokaklar, çeşmeler, bu 2 katlı evler acaba onun dünyasında ne canlandırdı, masal şehrinde miyiz onun gözünde? 🙂 Zeus Altarı’na gün batımı izlemeye gidiyoruz. Ne kadar şanslıyım ki buranın gün batımı manzarasını duyan olmamış. 🙂

20170831_193058

Altıncı gün  eşyalarımızı toplayıp dönüş yoluna koyulduk. Yol üstünde Asos’a Kadırga plajına uğradık. 3 saatlik bir yüzme dinleme molası verdik. Oldukça berrak mis gibi bu suya girmeden dönmek istemedik. Ayrıca sahilde çıkan Likya kum zambakları da ne güzeldi öyle. Koparmadık tabi ama aklınızda olsun koparmanın cezası varmış. Asos’a çıkıp kabak çiçeği dolması yedik. Melek Ada da güzelim el emeği mantılardan 2 tabak yedi, ohh tatili böyle lezzetlerle tadı damağımızda sonlandırdık. Kazdağları’nın güzel doğası ve havası içinde biraz denizli biraz gezmeli hem çocuğum eğlensin, öğrensin hem ben iyi vakit geçireyim diyebileceğiniz güzel bir rota olduğunu düşünüyorum. 🙂